Friday, May 22, 2009

Khidmat Spa tarikan terbaru

Khidmat Spa tarikan
terbaru


KEINDAHAN di ruang EKSEKUTIF Ri-Yaz Heritage Resorts & Spa, Pulau Duyong, Kuala Terengganu.


KUALA TERENGGANU 21 Mei - Satu lagi perkhidmatan baru akan ditawarkan di Ri-Yaz Heritage Resort & Spa di Pulau Duyong kepada pengunjungnya iaitu perkhidmatan spa.

Ri-Yaz Heritage Resort & Spa dalam satu kenyataan berkata, spa yang dikenali sebagai Sembunyi Spa itu bertemakan kemewahan tropika ASEAN dan akan dibuka di kompleks marina di resort tersebut.

Ia kini dalam proses akhir disiapkan dan dijangka mula beroperasi pada hujung tahun ini.

''Kami masih menunggu kelulusan lesen daripada pihak kerajaan negeri untuk beroperasi," kata kenyataan itu.

Apabila beroperasi kelak, antara perkhidmatan unik yang ditawarkan ialah rawatan jamu termasuk urut, rawatan badan dan muka.

Spa itu juga akan dilengkapkan dengan ruang rawatan, bilik peribadi dan ruang rehat.

''Spa ini akan memisahkan kemudahan yang digunakan untuk lelaki dan wanita termasuk sauna dan mandian wap serta jakuzi," ujar kenyataan itu.

Ulasan : Budaya bermandi wap dan jakuzi ni bukannya budaya orang pulau duyong atau orang kuala terengganu atau orang Terengganu.

Ia tidak ada kena mengena dengan "warisan" Terengganu yang kononnya pembangunan chalet dinama 'Heritage' adalah mengambil warisan dari budaya rakyat Terengganu. Semuanya lebong belake......... baik Monsoon Cup, pembangunan pulau duyong, taman tamadun islam, semua orang tahu ia adalah projek untuk mengagih-agihkan wang royalti kepada kroni-kroni ............

No comments: